wtorek, 2 kwietnia 2013

Sudety 2007 - Góry Stołowe - Błędne Skały i Szczeliniec Wielki

Z Karłowa do Błędnych Skał - znaki czerwone ok. 1 h 40 min
Z Błędnych Skał na Szczeliniec przez Pasterkę – znaki zielone i żółte ok. 1h 4o min
Ze Szczelińca Wielkiego do Karłowa – znaki żółte ok. 30 min.

Dzień był piękny i słoneczny więc ochoczo wyruszyliśmy na wyprawę w Góry Stołowe i do dwóch najbardziej znanych atrakcji tego terenu. Trasa do samych Błędnych Skał wiodła niemalże cały czas przez las (drobne skałki po drodze).

Doszliśmy jak się okazało do wyjścia z trasy przez Błędne skały (ruch przez skalny labirynt jest tylko w jedną stronę), więc bokiem okrążyliśmy teren by dostać się do wejścia (od strony parkingu – dojazd samochodem drogą Stu Zakrętów – wjazd o pełnej godzinie, zjazd w połowie godziny). Wejście płatne (cena nieduża) bilet z mapką z zaznaczonymi charakterystycznymi formami skalnymi.
Przejście zajęło nam około 30 min.

Po przejściu Błędnych Skał ruszyliśmy szlakiem wzdłuż czeskiej granicy na Pasterkę. Ruch turystyczny zerowy. Początkowo szliśmy lasem, później wyszliśmy na szeroką łąkę którą doszliśmy do małej miejscowości. Trasa przyjemna, niemęcząca. Lekko pogubiliśmy w mieścinie, nie byliśmy pewni czy dobrze nakierowaliśmy się na szlak na Szczeliniec, ale daliśmy radę ;) Trasa znów biegła lasem pod samo schronisko (wejście, bilet)

Trasa bardzo ciekawa, wąskie przejścia, tarasy widokowe(niestety mało zdjęć bo aparat się wyładował..). Czas przejścia ok. 1 h.

Mapy: Sudety Wschodnie (wydawnictwo Express Map)
Przewodnik: Janusz Czerwiński - Sudety- (wydawnictwo kartograficzne Eko-Graf)