sobota, 23 marca 2013

Tatry2006 - Krzyżne

Punkt wyjścia – Brzeziny – Krzyżne– znaki czarne, żółte, czerwone, żółte, niebieskie, czarne
Czas przejścia -ok 5h Krzyżne, 4h Murowaniec (przez Granaty) ok 2h Brzeziny.

Huhu. To był ambitny plan. Na szlak wyszliśmy o świcie, pogoda nie najgorsza. Trasę do schroniska Murowaniec specjalnie wybraliśmy inną (zawsze chodziliśmy Doliną Jaworzynki od Kuźnic), gdyż nie byliśmy jeszcze w Dolinie Suchej Wody. Początek trasy nie zostawił w naszej pamięci zbyt wielu szczegółów, oprócz tego, że droga była ubita i wygodna.

Pod schroniskiem zrobiliśmy pierwszą przerwę na kanapki, ale szybko wyruszyliśmy w dalszą drogę w kierunku Doliny Pańszczycy. Trasa była całkiem przyjemna, jednak pogoda zaczęła niestety się psuć. Gdy dotarliśmy do Czerwonego Stawu ciężkie chmury wisiały nad nami, nastrój podupadł.

Większa część grupy nie chciała ryzykować załamania pogody wysoko w górach, więc postanowiliśmy zawrócić. Jedna osoba nie mogła odżałować bliskości Krzyżnego i postanowiła samotnie zrealizować pierwotny plan. Wróciliśmy więc do Murowańca i czekaliśmy prawie 3h na powrót naszego samotnika. Powrócił szczęśliwy i mokry (trasę podziwialiśmy później na zdjęciach). Po wypiciu gorącej herbaty i pokrzepieniu się posiłkiem wróciliśmy do parkingu w Brzezinach.

Przewodnik: Zbigniew Korosadowicz Tatry Polskie i Zakopane
Mapy: Szlaki Turystyczne Tatr Polskich – mapa nr 3 (wydawnictwo Nefryt)
              Tatry Wysokie i Bielskie (wydawnictwo ExpressMap)