środa, 14 sierpnia 2013

Austria-Włochy 2013 - Dzień pierwszy - Salzburg

Pomysł na cel podróży wakacyjnej jak zwykle ewoluował. Udało się odłożyć fundusze na zagraniczny wypad jednak musieliśmy trochę zmienić trasę. Południe Włoch zostawiamy na inny termin.
Postanowiliśmy pojechać na większym luzie, starając się robić mniejsze odcinki między poszczególnymi miejscami. Tym razem obraliśmy kierunek Austria - Włochy (głównie Umbria).
Wyświetl większą mapę
Z Łodzi do Salzburga było (według GPS-a) około 914 km. Droga jest nieco lepsza niż gdy nią jechaliśmy kilka lat temu - w Polsce autostrada zaczyna się za Siewierzem, i (z około 5-kilometrową przerwą) prowadzi aż do Brna. Polski fragment autostrady nie jest póki co płatny, ale nie jest też jeszcze dokończony (od Siewierza aż do Ostrawy nie ma ani jednej stacji benzynowej!). Z powodów korków (pod Brnem), pomyłek GPS-a na kemping dotarliśmy dopiero po 11 godzinach.

Pogoda piękna – ciepło, bezchmurne niebo, cudny widok z kempingu Panorama. Kemping malutki, oblegany przez kampery, więc musieliśmy upchnąć się z namiotem i autem między sąsiadami. Ale przynajmniej auto mamy obok. Nasz namiot niestety stał w pełnym słońcu, a o godzinie 18 jeszcze był upał, więc postanowiliśmy ruszyć do centrum (z kempingu ok. 5 km). Polecono nam dojazd autobusem – spacerkiem z kempingu na przystanek ok. 7 min. Akurat trafiliśmy na trolejbus, zakupiliśmy bilet i dość szybko dojechaliśmy do centrum.
Pierwsze wrażenie – czysto, dużo osób, po kątach ciągle ktoś gra Mozarta. Nad starówką góruje twierdza Hohensalzburg, między kamieniczkami przebijają się pionowe skalne ściany.

Po krótkim spacerze po starówce przeszliśmy rzekę Salzach i skierowaliśmy się do pałacu Mirabell, gdzie odpoczęliśmy w cudnym ogrodzie. Tłum znów w większym natężeniu.

Powoli zaczęło się ściemniać więc zaczęliśmy kierować się w stronę kempingu. Mijaliśmy między innymi mleczarnie salzburską, gdzie wystawione byłe ciekawe eksponaty..:)
Po godzinnym spacerze dotarliśmy zmęczeni do namiotu.

Info praktyczne:
Winiety – Austria (10-cio dniowa 8,30 euro), Czechy (miesięczna 440 koron)
Średnia cena paliwa za litr (Austria 1,44 euro)
Salzburg autobus z kempingu do centrum (nr.3) 2,40 euro za os. (bilet u kierowcy)

Kemping Panorama – koszt 30 euro (2 os., namiot, auto, prąd) ->http://www.panorama-camping.at/cms/
  • mały kemping blisko autostrady (w nocy trochę słychać auta)
  • dość zapchany, może się zdarzyć taka sytuacja że nie będzie dla nas miejsca. Na szczęście niedaleko jest podobno inny kemping.
  • umiarkowana ilość sanitariatów (około 5 kabin), ale czyste
  • blisko do sanitariatów – dobrze oznakowane
  • mini market (z lodówką na napoje) i restauracja (otwarta od 18)
  • blisko do centrum (łatwo dojść pieszo/blisko autobus)